משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

עיכוב הליכים בפשיטת רגל

עיכוב הליכים בפתיחת הליך פשיטת רגל

עיכוב הליכים בפשיטת רגל מהווה למעשה “הקפאה” של כל ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד החייב בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל.עיכוב הליכים בפשיטת רגל

לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, בית המשפט רשאי להורות על עיכוב של כל התביעות המתנהלות כנגד החייב בבתי המשפט השונים, עיכוב הליכי ההוצאה לפועל הננקטים כנגדו וכל הליך משפטי אחר המתנהל כנגד החייב.

על החייב להגיש את צו העיכוב בתיקי בתי המשפט או ההוצאה לפועל בהם מתנהלים כנגדו הליכים, ולמסור העתק של צו עיכוב ההליכים לתובע/הנושה או לזוכים בתיקי ההוצאה לפועל.

בתי המשפט שקיבלו את הצו רשאים לעכב את הליכי המשפט או להתנות את המשכם בתנאים מסוימים. יחד עם זאת, בתי משפט לא יעכבו תביעות שמתנהלות נגד החייב אם ההפטר לא ישמש באותה תביעה הגנה (למשל תביעה לפינוי מושכר וסילוק יד המתנהלת נגד החייב). בנוסף, בתי המשפט לא יעכבו בעלי משכנתא או נושים מובטחים מלפעול למימוש הערובה שבידיהם.

מינוי כונס נכסים זמני

במקרים מסוימים, לאחר הגשת בקשה לפשיטת ולפני מתן צו כינוס קבוע על ידי בית המשפט, רשאי בית המשפט לצורך הגנה על הנכסים, למנות את הכונס הרשמי, או אדם מתאים אחר, עוד לפני מתן צו הכינוס, להיות כונס זמני של נכסי החייב או חלק מהם ולהורות לו להחזיק באותם נכסים מיד.

כך למשל, חייב שהגיש בקשה לפשיטת רגל והבקשה אינה עומדת בתנאים שנקבעו להגשת בקשה לפשיטת רגל, אפשר ליתן צו למינוי כונס נכסים זמני או צו לעיכוב הליכים בפשיטת רגל על פי תנאים שייקבעו ולתקופה של עד 45 ימים.

במידה והחייב ממלא את התנאים שקבע בית המשפט, יינתן צו כינוס נכסים קבוע ובעקבותיו עיכוב הליכים. אם החייב אינו ממלא אחר התנאים שנקבעו, הצו הזמני פוקע בתום 45 הימים. בית המשפט רשאי, מטעמים מיוחדים, להאריך את הצו ב-30 ימים נוספים, גם אם החייב לא מילא אחר התנאים שנקבעו.

לפתיחת הליכי פשיטת רגל ניתן לפנות למשרד עורכי דין פשיטות רגל אבי סלמן ונשמח לסייע.

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן