משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

הליך פשיטת רגל בכל מחיר?

מתי עורך דין פשיטת רגל ימליץ על פניה להליך?

הליך פשיטת רגל בכל מחיר – אם אתה מתלבט בין פשיטת רגל או איחוד תיקים, או בין פשיטת רגל או הסדר חובות, השורות האלה נועדו עבורך.

הוא הליך ארוך ומורכב, כאשר להחלטה על כניסה להליך ישנן השלכות משפטיות ומעשיות לא מבוטלות  שיש לשקול באמצעות עורך דין פשיטת רגל.

לכן, בטרם פניה להליך של פשיטת רגל, יש לקבל החלטה מושכלת האם מצבו המשפטי והאישי של החייב מתאים לפניה להליך של פשיטת רגל או שמא יש מקום לנקוט בהליכים חלופיים אחרים.

תפקידו של עורך דין פשיטת רגל מנוסה הוא התאמת ההליך הנכון ביותר לחייב הספציפי, בהתחשב במכלול השיקולים הרלבנטיים לפניה להליך פשיטת רגל, ולא בהכרח המלצה אוטומטית לפנות להליכי פשיטת רגל.

השיקולים בכניסה להליכי פשיטת רגל

הפרמטרים המהווים שיקול בהחלטה האם לפנות להליכי פשיטת רגל הם רבים ולא מהווים “רשימה סגורה” של שיקולים.

כך לדוגמא, נשקלים, בין השאר, מה סך החובות של החייב; מהו הסטטוס המשפטי של החייב; האם פתוחים כנגד החייב תיקי הוצאה לפועל או תביעות בבתי משפט?; האם החייב מוכרז מוגבל באמצעים בהוצל”פ?; האם החייב מצוי בהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל ובמשך כמה זמן; כמה תיקים פתוחים כנגד החייב; מהן נסיבות יצירת החובות?; האם החייב היה בעבר בהליך פשיטת רגל שבוטל?; מיהם הנושים?; מהי מצבת נכסיו של החייב ובת זוגו; ועוד כהנה וכהנה משתנים רלבנטים שיש לתת לגביהם את הדעת בטרם פניה להליך של פשיטת רגל.

פשיטת רגל – לא כמוצא ראשון

הליך פשיטת רגל לא בכל מחיר. משרדנו דוגל בגישה, כי על מנת לאפשר לחייב פתיחת דף חדש בחיים, יש לבחון ולבדוק תחילה האם ניתן לגבש הסדר חובות על דרך הפשרה עם כלל הנושים של החייב, וזאת בטרם נקיטת הליכים משפטיים כלשהם, ובכלל אלה הליכי פשיטת רגל על כל הכרוך בהם.

הרציונל בהעדפת הסדרי פשרה הוא המהירות היחסית שבה ניתן לגבש הסדרי חוב עם כלל הנושים ובתוך כך מחיקה מהירה של החובות בזמן קצר, למול פניה להליכים משפטיים סבוכים ומתמשכים כגון פשיטת רגל.

כאן המקום להדגיש, כי פניה להסדרי חובות אינו מתאים לכל אחד, וההיתכנות של הסדרי חוב נבדקת ביחס למצבו של החייב הקונקרטי ובמיוחד ביחס ליכולתו להעמיד סכום כסף מסוים (על פי רוב באמצעות צדדים שלישיים) לטובת הסדרי חוב עם כלל הנושים ופתיחת דף חדש בחיים.

פשיטת רגל או איחוד תיקים?

ככלל, הרעיון של איחוד תיקים בהוצאה לפועל הוא ריכוז של כלל תיקי החייב בהוצל”פ במסגרת תיק אב אחד, כאשר התכלית היא לאפשר לחייב להתנהל במסגרת תיק הוצל”פ אחד ולא להתמודד אל מול מספר תיקים במקביל.

מניסיוננו, במרבית המקרים כאשר סכום החוב בתיק האיחוד הוא סכום משמעותי, הרי שהתשלומים החודשיים שמשלם החייב בתיק האיחוד (ככל שמשולמים) בקושי יכסו את הריביות המצטברות בתיק וכפועל יוצא החוב לא ייפרע לעולם.

לכן, כאשר החוב בתיק האיחוד הוא בסכום ניכר ואין יכולת להגיע להסדר עם הנושים, יש לשקול בחיוב פניה להליכי פשיטת רגל.פשיטת רגל או איחוד תיקים

פשיטת רגל או הפטר בהוצאה לפועל

הליך חדש יחסית בהוצאה לפועל (במסגרת הוראת שעה) הוא הליך של הפטר בהוצאה לפועל, המותנה בעמידת החייב בתנאים מסוימים, למשל כאשר החייב מוכרז מוגבל באמצעי בארבע השנים האחרונות וסך חובותיו אינו עולה על 800,000 ₪.

כאשר החייב עומד בתנאים במלואם, יש לשקול בחיוב פניה למסלול הפטר הוצאה לפועל במקום פניה להליכי פשיטת רגל.

לעומת זאת, כאשר אחד התנאים להליך הפטר בהוצאה לפועל אינו מתקיים (למשל החייב הוכרז מוגבל באמצעים רק לפני חצי שנה), יש לבחון את התועלת בהמתנה לקיום מלוא התנאים לכניסה להליך של הפטר, למול פניה מיידית להליכי הוצאה לפועל.

יש לכם חובות רבים? מתלבטים האם לגשת להליך של פשיטת רגל? צרו קשר ונשמח לסייע: טל: 077-2042380

 לקריאה נוספת על הליך פשיטת רגל היכנסו לאתר כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים. 

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן