משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

הפטר בהוצאה לפועל

הפטר בהוצאה לפועל לחייב מוגבל באמצעים (בוטל)

הפטר בהוצאה לפועל הינו הליך שנולד מכוח הוראת שעה שנקבעה בחוק ההוצאה לפועל ותוקפה עד ליום 5.9.18,  כאשר במסגרת ההליך החייב בהוצאה לפועל עשוי לקבל, בכפוף לתנאים מסוימים,  צו הפטר הפוטר אותו מחובותיו ולמעשה מחיקת חובות בהוצאה לפועל.

חשוב לזכור כי לא ניתן לקבל הפטר ביחס לחובות שאינם ברי הפטר, כגון קנסות פליליים ומנהליים, חוב מזונות וחובות בגין משכנתא ו/או משכון.

התנאי הראשוני לפתיחת הליך של הפטר בהוצל"פ,  הינו הכרזתו של החייב כ”חייב מוגבל באמצעים” (בוטל) ב-4 שנים שקדמו להגשת הבקשה, לפחות. הרציונל הוא לאפשר לחייבים שהוכרזו כמוגבלים באמצעים מזה תקופה ארוכה לצאת לדרך חדשה ולפתוח דף חדש בחייהם.

יתר התנאים להגשת בקשה להפטר בהוצאה לפועל הם כדלקמן:

  • בעת הגשת בקשת ההפטר סך חובותיו של החייב נמוכים מ- 800,000 ₪.
  • לחייב אין נכסים בעלי ערך הניתנים לעיקול, מכירה או מימוש בדרך אחרת (למשל נכסי מקרקעין, כלי רכב) למעט משכורת או הכנסה אחרת שהוא זכאי לה.
  • החייב עמד בצו התשלומים שניתן לו בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה להפטר בהוצאה לפועל. החריג לכך הינו אי עמידה בצו התשלומים בשל הרעה של ממש במצב הכלכלי של החייב שאינה נובעת מהתנהגותו בחוסר תום לב, או בשל נסיבות חריגות אחרות.
  • אין בקשת פשיטת רגל שתלויה ועומדת לגבי החייב.
  • במהלך חמש השנים שקדמו להגשת בקשת ההפטר: לא ניתן לגבי החייב צו כינוס כמשמעותו בסעיף 6 לפקודת פשיטת הרגל ולא נדחתה בקשת החייב לצו כאמור; החייב לא הוכרז פושט רגל לפי פקודת פשיטת הרגל ולא נדחתה בקשת פשיטת רגל שהגיש החייב לפי הפקודה ; לא ניתן לחייב צו הפטר לפי פקודת פשיטת הרגל.

יצוין,  כי ישנם סייגים נוספים למתן הפטר, לכן חשוב להיוועץ בעורך דין הוצאה לפועל שזו התמחותו על מנת שיבחן המקרה לגופו. כך למשל, אם בזמן שהחייב היה מוכרז מוגבל באמצעים ביצע פעולות בחוסר תום לב שמטרתם ניצול לרעה של ההליך או אם קיים חוב לנושה אחד בסך של למעלה מ-400,00 ₪, או אז חל סייג למתן הפטר.
הפטר בהוצאה לפועל

הגשת הבקשה בהוצל"פ

בהנחה והחייב עומד בתנאים שפורטו, ניתן להגיש בקשה להפטר בהוצאה לפועל ומיד לאחר מכן יפורסם ברשומות ובעיתון יומי שנפתח תיק הפטר  כאמור, והודעה בדבר פתיחת ההליך תישלחנה לכלל הנושים של החייב.

בשלב הבא, הנושים רשאים בתוך 3 חודשים להגיש התנגדות להפטר. ככל שהוגשה התנגדות, יתקיים דיון בהתנגדות במעמד החייב וכלל הנושים. באם לא הוגשה התנגדות, יתקיים דיון במהלכו ייחקר החייב וייבחן האם עמד בתנאים לקבלת הפטר מחובותיו.

בסופו של תהליך, תינתן החלטת הרשם בין אם ליתן צו הפטר ובין אם לדחות את הבקשה להפטר בהוצל"פ. חשוב לזכור, כי כל עוד לא ניתן צו הפטר, יש להמשיך לשלם את החיוב החודשי שנקבע בצו התשלומים, אלא אם כן הוחלט אחר ע”י הרשם.

לייעוץ וייצוג בבקשה להפטר בהוצאה לפועל, צרו קשר ואשמח לסייע.

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן