משרד עורך דין הוצאה לפועל ופשיטת רגל

בקשה לביצוע פסק דין בהוצאה לפועל

בקשה לביצוע פסק דין - פתיחת תיק הוצאה לפועל

בקשה לביצוע פסק דין מגישים בלשכות הוצאה לפועל בעקבות פסק דין שלא קוים. פסק דין ניתן בהליך משפטי לטובת המבקש (בעגה המשפטית בהוצל"פ מכונה “זוכה”). מטרת הבקשה בסופו של יום להביא לאכיפת החיוב שנקבע בפסק דין כנגד החייב.

קיבלת פסק דין לטובתכם? מעולה! במידה והנתבע לא מקיים את פסק הדין, יש לפעול בהוצאה לפועל לצורך מימושו. 

חשוב לזכור, שפסק הדין אינו מבוצע מעצמו! לאחר פתיחת התיק יש לנקוט בהליכי גבייה שוטפים וסבוכים לצורך ביצוע פסק הדין, כאשר לעורך דין גביית חובות יש את הידע והכלים לפעול בתיק ההוצאה לפועל.

לכן, אם קיבלתם פסק דין לטובתכם ואתם מעוניינים להגיש בקשה לביצוע פסק דין כספי או פסק דין למתן צו עשה, אל תתפשרו! משרד עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן עם 18 שנות ניסיון בגביית חובות יסייע לכם לבצע את פסק הדין במהירות.

עורך דין אבי סלמן לגביית פסקי דין
עורך דין אבי סלמן - גביית פסקי דין

מה זה "פסק דין" לצורך פתיחת תיק הוצאה לפועל?

פסק דין” מוגדר בחוק הוצאה לפועל כך: ”פסק דין או החלטה אחרת של בית משפט בעניין אזרחי, לרבות החלטה על תשלום הוצאות בעניין שאינו אזרחי”. פסקי הדין הנפוצים ביותר שלגביהם מוגשת בקשה לפתיחת תיק פס"ד בהוצל"פ הינם פסקי דין כספיים. פסק דין כספי מורה לנתבע לשלם לתובע סכום כסף לתובע, אלא שהתובע מסרב לשלם בניגוד לפסה"ד.

בשונה מפסקי דין כספיים, ישנן בקשות לביצוע פסק הדין בהוצאה לפועל שעניינן באכיפת צווי עשה. צווי עשה מורים לנתבע לעשות מעשה מסוים.

למשל צו עשה לפנות מושכר שניתן על ידי ביהמ”ש כנגד דייר סרבן. כמו כן, באמצעות בקשה לביצוע פסק דין ניתן לגבות, במקרים מסוימים, גם הוצאות. בכלל אלה, הוצאות שניתנו לטובת צד בהליך פלילי. לדוגמא, הוצאות שנפסקו לטובת נאשם בגין תלונת שווא שהוגשה כנגדו על ידי מתלונן.

המועד להגשת הבקשה לביצוע פסק דין

בקשה לביצוע פסק דין
בקשה לביצוע פסק דין

המועד להגיש הבקשה לביצוע פסק דין משתנה בהתאם לסוג פסק הדין נשוא בקשת הביצוע. גם המעמד שבו ניתן פסק הדין משפיע על מועד הגשתו לביצוע. ככלל, אם נקבע בגוף פסק הדין מועד לביצועו והמועד חלף בלא שבוצע פסק הדין – ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל ולהגיש בקשה לפתיחת תיק פסק דין.

לעומת זאת, כאשר לא נקבע מועד לביצוע פסק הדין המצב שונה. במקרה כזה יש להבחין באם ניתן במעמד הצדדים או שמא ניתן פסק הדין במעמד אחד.

  • במידה ופסק הדין ניתן במעמד שני הצדדים, אפשר להגיש את הבקשה לביצוע פסק דין לאחר שחלפו 30 ימים מיום מתן פסק הדין;
  • באם פסק ניתן שלא במעמד החייב ונדרש הזוכה או בא כוחו להמציא את פסק הדין לחייב, יחל מניין 30 הימים במועד המצאת פסק הדין.

במקרים מיוחדים בהם אין בפסק הדין מועד לביצועו, והזוכה חושש שאם לא יגיש מיידית בקשה לביצוע פסק דין, עשוי הדבר לסכל את ביצועו (למשל נודע לזוכה שהחייב מתכננן לעזוב את הארץ לפני שישלם את החוב שנקבע בפסק הדין), ניתן לפנות בבקשה מיוחדת לרשם ההוצאה לפועל שעניינה להתיר לזוכה לפתוח תיק הוצאה לפועל לפני שחלפו 30 ימים כאמור. בקשה כאמור חייבת להיות מפורטת ונתמכת בתצהיר כנדרש.

חייבים לכם כסף מכוח פסק דין? חייגו 077-2042380 לגבייה ע”י עורך דין גביית חובות העוסק בתחום.

פסק דין למזונות ופסק דין לפינוי מושכר

העיתוי להגשת בקשה לביצוע פסק דין לתשלום מזונות או פסק דין שמורה על פינוי מושכר נקבע במובחן מפסקי דין בעניינים אחרים.

בכל הקשור לפסקי דין למזונות, אפשר להגיש בקשה לפתיחת תיק פסק דין למזונות לפני שחלפו 30 ימים מיום מתן פסק הדין או מיום המצאתו לחייב, ובתנאי שאם נקבע בפסק הדין מועד לביצועו – חלף אותו מועד. לגבי בקשה לפתיחת תיק פס”ד לפינוי מושכר נקבע בחוק, כי אפשר להגיש בקשה לביצוע לאחר שחלפו 15 ימים מיום מתן פסק הדין או מיום שהזוכה המציא את פסק הדין לחייב, ובתנאי שאם נקבע בפסק הדין מועד לבצע אותו– חלף אותו מועד. הרציונל לקבוע מועדים קצרים בפסק דין בעניינים הללו הוא רצון לזרז את אכיפתם. זאת משום העניין לציבור שיש בפסקי דין מהסוג הזה.

אופן הגשת בקשה לגביית פסק דין

הליך גביית פסק דין מתחיל בבקשה לפתיחת תיק פסק דין. הבקשה מוגשת בלשכת ההוצאה לפועל לפי סוג פסק הדין. מומלץ תמיד להסתייע בעו”ד גבייה המתמחה בתחום לצורך ניהול הליך זה אשר עשוי להיות מתמשך ואף מורכב.

יש לשלם אגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל ולערוך את הבקשה כנדרש. לאחר שהבקשה הוגשה ובמידה ופסק הדין לא בוצע על ידי החייב כפי שנדרש ממנו לעשות במועד שנקבע באזהרה, ניתן לנקוט כנגדו הליכים מבצעיים לגביית החוב (עיקולי מיטלטלין, הגבלה על רישיון נהיגה וכו’) במטרה לאכוף את פסק הדין.

מן העבר השני, חייב שטוען כי מילא אחר פסק הדין או שילם את החוב, יוכל להגיש בקשה בטענת פרעתי.

יודגש, שמערכת הוצאה לפועל אינה גובה את פסק דין באופן “אוטומטי”. לאחר פתיחת תיק ההוצאה לפועל בגין פסק הדין על הזוכה לפעול באופן אקטיבי ורציף לגבות את החוב. על הזוכה לנקוט בהליכי גבייה באופן שוטף ולהגיש כל הזמן בקשות מתאימות. לכן רצוי להסתייע בעורך דין גביית חובות העוסק בתחום של גביית חובות. 

אכיפת פסק דין כספי
אכיפת פסק דין כספי

מעוניינים לגבות פסק דין ? חייגו כעת 077-2042380 עורך דין הוצאה לפועל אבי סלמן

לחצו לשיחה בווואטסאפ
1
פנו בוואטסאפ
Scan the code
שלום רב, הגעת למשרד עו"ד אבי סלמן. נשמח לשוחח בוואטסאפ.
דילוג לתוכן